Leefbaarheid

Wij zijn heel erg blij met en dankbaar voor de vele vrijwilligers die graag de handen uit de mouwen steken. Zij maken Baarn tot een aangename plaats om te wonen. Ook nemen steeds meer mensen zelf het initiatief voor het gezamenlijk oplossen van maatschappelijke vraagstukken in hun leefomgeving. De vormen zijn talrijk: beheer van openbaar groen, opruimen van zwerfvuil, buurtpreventieteams, maar ook het gezamenlijk inkopen van energie. Wij juichen deze initiatieven toe. Het sluit aan bij ons streven naar zelfstandigheid, bij ons streven naar een krachtige gemeente en een compacte overheid met gezonde overheidsfinanciën.

De gemeente gaat rommel in de wijken tegen. Hondenpoep, zwerfvuil, vuil rondom afvalcontainers, graffiti en andere overlast wordt aangepakt en vernielingen worden snel hersteld. Waar mogelijk worden de kosten verhaald op de veroorzaker.

We wonen graag in een schone, leefbare wijk. We vinden dat samenwerking tussen inwoners en de gemeente van essentieel belang is om Baarn leefbaar te houden. Een voorbeeld is het groen, dat voor Baarn een groot goed is. De gemeente heeft daarin haar verantwoordelijkheid en een voorbeeldfunctie, maar ook de Baarnaars dragen daaraan bij door zelf hun tuin, balkon en straat te onderhouden en schoon te houden. Een schoon en groen Baarn komt de leefbaarheid ten goede