Baarn richting het Europees Parlement: zet 6 juni maar vast in de agenda!

Toen ons lokale lid André Schuurman in januari 2019 op de nieuwjaarsborrel van ons lokale VVD netwerk in de Orangerie van Paleis Soestdijk langskwam vroeg één van de toenmalige bestuursleden hem naar zijn politieke ambities. Hij antwoorde dat hij graag mee wilde helpen met de campagne en met zijn 18 jaar in het buitenland zich wellicht wel eens als Europarlementariër zou willen zien.

Sindsdien is hij actief geworden in de VVD, eerst gezellig canvassen langs de deuren of op de Brink, al snel daarna als bestuurslid in ons netwerk Eemdelta-BBS en momenteel als zeer gemotiveerde campagneleider in Baarn. Landelijk is hij actief geworden in het Thematisch Netwerk Internationaal en de Werkgroep Europa.

En nu is hij dan Europarlementskandidaat, met dankbare steun van ons lokale netwerk, de Regio Utrecht en het Thematisch Netwerk Internationaal. Een Baarnaar als kandidaat nummer 21 voor de VVD!

Voor wie hem nog niet goed kent: André is bedrijfseconoom, zelfstandig adviseur van durf-investeerders en start-ups, gelukkig getrouwd en vader van twee leuke tienerdochters. Hij heeft mogen wonen en werken in meerdere EU lidstaten (Spanje, Polen en uiteraard nu weer Nederland) en een ex-lidstaat (het Verenigd Koninkrijk) en gestudeerd in een niet-EU land (Zwitserland), en heeft alle 27 lidstaten persoonlijk bezocht. Hij heeft zijn hele volwassen leven mogen genieten van Europa, als student, als expat, als ondernemer, maar ook als toerist, en er soms ook al aan mogen bijdragen.

Het is nu zijn doel Europa dichter bij hardwerkende Nederlanders hier en in het buitenland te brengen, dus minder Brusselse Bubbel en meer lokaal inzicht en praktische voordelen. Ook wil hij mensen laten ervaren waarom Europese samenwerking essentieel is en blijft voor onze vrijheid, veiligheid en welvaart. Verder staat hij voor een moderner Europa, met name naar een fondsen-wende met minder geld naar traditionele sectoren en meer richting innovatie en digitalisering. Daarnaast vindt hij dat de EU zich meer als een grote economisch-strategische macht kan positioneren richting landen als China, maar ook naar buurlanden die ons uitdagen.

Campagne voeren zit hem in het bloed, debatteren vindt hij leuk en policy-making is zijn dagelijks brood. De campagnevoorbereidingen staan al in de steigers.

André heeft veel zin om met het lokale team de ‘hete fase’ van de campagne in te gaan. Op 21 mei zal hij een speech geven op onze netwerk ALV en vervolgens gaan we actief lokaal campagne voeren zodat niet alleen onze achterban, maar zo veel mogelijk van onze dorpsgenoten gaan stemmen!