Update en perspectief voor juni

In Baarn vorderen de coalitie-onderhandelingen van de lokale partij Voor Baarn met GroenLinks, PvdA en D66, langzaam maar wel gestaag en helaas niet erg transparant. Bij de verkiezingen is ook in Baarn een lokale partij de grootste geworden, en deze partij gaf direct aan zonder VVD een coalitie te willen gaan vormen. Mogelijk komen nu ook bepaalde onderwerpen weer terug op de agenda zoals theater de Speeldoos, waar al uitgebreid democratisch over besloten is.

De beoogde coalitie kiest er blijkbaar voor niet via de gemeenteraad te communiceren, maar allereerst via de lokale pers. Zo moesten de andere partijen de wethoudersvoordrachten vernemen via de website van de Baarnsche Courant.

In Baarn zijn we de komende tijd gedwongen in de oppositie te gaan, wat een redelijk nieuwe rol is voor ons. Maar ook deze rol zullen wij met verve oppakken en we zullen laten zien waar wij voor staan met onze driemens fractie, bestaande uit André van der Padt, Suzanne Oortman Gerlings en Anne-Marie Martens. Marc Mascini en Alex Stolk zijn beëdigd als steunfractieleden. Verder zijn we erg blij dat Casper Pot en Mary Papo als fractieondersteunders actief zullen zijn. De portefeuilles zijn inmiddels verdeeld en dit zullen we binnenkort op de website bekend maken.

In juni komt de perspectiefnota aan de orde. Bijzonder is natuurlijk dat deze perspectiefnota is opgesteld door "ons" college en ook nog verdedigd zal worden door dit college in de debatraad van 22 juni maar dat het besluit hierover op 6 juli genomen zal worden als er waarschijnlijk een nieuw college zit dat grotendeels zal bestaan uit de huidige oppositie.