VVD Baarn terug van 5 naar 3 zetels

© VVD Baarn

De verkiezingen zijn voor ons in Baarn helaas niet goed verlopen. Ondanks een goede campagne leveren we in Baarn 2 zetels in. De lokale partij VoorBaarn is de winnaar en gaat van 3 naar 5 zetels. Wij zijn nu de tweede partij in Baarn. Deze trend, dat de VVD zetels verliest en de lokale partij wint, is natuurlijk in heel Nederland zichtbaar. In Baarn hebben we dit in 2006 en 2014 al eerder meegemaakt en ook nu gaan we ons natuurlijk terug knokken. AndrĂ© van der Padt en Suzanne Oortman Gerlings zullen binnenkort een gesprek hebben met de informateur. We houden u hiervan op de hoogte.

De fractie zal de komende jaren bestaan uit André van der Padt, Suzanne Oortman Gerlings en Anne-Marie Martens. Vermeldenswaardig is dat Mary Papo bij de verkiezingen maar liefst 155 voorkeurstemmen kreeg en Marc Mascini 148. Dat betekent dat zij slechts 2 resp. 9 stemmen te kort kwamen voor een plek in de raad. Alex Stolk en Marc Mascini zullen de komende jaren steunfractielid zijn. Mary Papo en Casper Pot sluiten aan als fractie-medewerkers. Tijdens een bijzondere raadsvergadering op 28 maart jl. namen we afscheid van Mary en Alex als raadslid en van Adrie van der Meij als steunfractielid.

Dank voor uw stem!