Suzanne Oortman Gerlings over de Baarnse Zoom op RTV Baarn

Fractievoorzitter Suzanne Oortman Gerlings spreekt over de Baarnse Zoom op RTV Baarn

© RTV Baarn

VVD Baarn fractievoorzitter Suzanne Oortman Gerlings spreekt op RTV Baarn over de actuele keuzes met betrekking tot de Baarnse Zoom:

De technische avond die in september door het college werd georganiseerd, heeft de raad veel duidelijkheid gegeven over de keuzes en afwegingen die zijn gemaakt t.a.v. de nieuwe Baarnse wijk tussen de Drakenburgerweg en de A1, de Baarnse Zoom. Duidelijk werd vooral dat alle afwegingen zorgvuldig zijn gemaakt en de raad nog steeds haar invloed kan uitoefenen op hoe deze wijk eruit zal gaan zien.

Voor de VVD is niet alleen belangrijk dat er conform de woonvisie een groot aantal woningen gebouwd gaat worden (ca. 520 woningen) maar ook dat het een fraaie duurzame wijk wordt.

Wij kunnen ons vinden in de voorkeursvariant Herkenbaar Baarn. De genoemde bouwstenen in dit plan zijn acceptabel: walwoningen (geluidswerend), betaalbare woningen incl. sociale koop en huur, uitbreiding van bedrijventerrein Noordschil en, niet onbelangrijk, het is financieel haalbaar.

Over het parkeren hebben we nog wel onze bedenkingen omdat je mensen natuurlijk niet kunt verplichten tot het gebruik van een deelauto of kunt verplichten de auto aan de buitenrand van de wijk te zetten. Ook al is het van later orde, wij zouden graag 2- kappers aan de Drakenburgerweg zien omdat ze dan spiegelen met de bestaande 2 onder 1 kappers. Daardoor betrekken we de nieuwe wijk bij Baarn.  Het college kreeg van ons groen licht voor de ontwikkelstrategie.